Archiwum 05 marca 2011


mar 05 2011 Link building.
Komentarze: 8

Pozycjonowanie stron internetowych nie jest możliwe bez elementu zwanego Link building, dlatego że czynnikiem bezpośrednio przekładającym się na pozycję strony w wynikach wyszukiwania jest liczba oraz jakość prowadzących do niej odnośników. Pozycjonowanie stron internetowych wykorzystuje Link building najogólniej mówiąc do pozyskiwania łączy do strony internetowej. Pozyskiwanie linków powinno być zawsze przemyślaną strategią uwzględniającą cele sprzedażowe klienta. Powinny to być działania systematyczne i długoterminowe, nienastawione na natychmiastowy efekt. Sposobów na zdobycie jak największej ilości łączy prowadzących do promowanej strony jest wiele. Na wstępie należy je podzielić na linki zdobywane w darmowy sposób oraz na linki płatne. Do darmowych odnośników przede wszystkim należy zaliczyć linki prowadzące z zaplecza strony i dopisywanie witryny do katalogów stron. Darmowym sposobem na zdobywanie łączy jest również tworzenie artykułów do tzw. presell pages. Linki można również gromadzić poprzez ich zakup na różnych dobrze pozycjonowanych stronach. Zakupić można również artykuły sponsorowane zawierające odnośniki do pozycjonowanej strony. Najbardziej wartościowe są linki naturalne zamieszczane przez osoby, które skorzystały z oferty firmy i pozostawiły pozytywny komentarz o firmie na forach, blogach czy serwisach społecznościowych. Użytkownikom można również oferować różnego rodzaju kursy, tutoriale lub konkursy, porady specjalistyczne, ciekawe treści, którymi oni z kolei mogą się dzielić za pośrednictwem sieci Web 2.0. Dzięki zamieszczeniu gotowego kodu do wstawienia przez użytkownika przy prezentacji wideo można ułatwić mu „rozsiewanie” łączy do strony po sieci.